Formularz kontaktowy

Close

    Szkolenie

    Osoba zgłaszająca


    Opis

    Autorska gra symulacyjna opracowana przez OMEC.
    Jest to warsztat umożliwiający przećwiczenie narzędzi i technik Agile Project Management w bezpiecznym, kontrolowanym środowisku. Dzięki przygodowej, egzotycznej narracji prowadzącej zespół przez afrykańskie tereny, kursanci nie tylko uczą się zwinnego zarządzania projektem, ale również doświadczają prawdziwych emocji! To właśnie do nich należały będą najważniejsze decyzje podczas symulacji – dotyczące trasy, ekwipunku, a nawet reakcji na zaistniałe zdarzenia. To również oni będą musieli zmierzyć się z konsekwencjami swoich wyborów. Jaki rezultat finalnie osiągnie zespół? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pewne jest to, że uczestnicy będą mogli poczuć smak zwycięstwa lub staną przed konfrontacją z przegraną. Symulacja jest również dostępna dla grup zamkniętych – zespołów i grup ludzi pracujących razem, wycena wówczas jest indywidualna – per symulacja.
    Gra zawiera: mapy, pionki, karty zdarzeń.

    Gra wykorzystuje takie elementy jak:

    • Współpraca i współodpowiedzialność za sukces projektu
    • Planowanie dostosowane do projektów zwinnych
    • Podejmowanie codziennych decyzji na poziomie zespołu
    • Budowanie przyrostowe produktu
    • Podział na timeboxy (okienka czasowe)
    • Dostarczanie na czas
    • Zastosowanie Listy wymagań z priorytetami MoSCoW
    • Efektywne raportowanie
    • Stosowanie się do zasad Agile

    Cel

    Gra to projekt polegający na podróżowaniu po Afryce drużynami złożonymi z motocyklistów oraz samochodu wsparcia. Zadaniem jest nakręcenie filmu podróżniczego. Celem projektu jest przejechanie trasy o zadanym początku, końcu oraz punktach pośrednich spełniających określone kryteria.

    Głównym celem symulacji jest możliwość przećwiczenia sposobów działania specyficznych dla projektów zwinnych. Warsztat uczy zachowań zgodnych z duchem Agile takich jak: współpraca, efektywna komunikacja, wspólne dążenie do celu, przyjmowanie odpowiedzialności za podjęte decyzje. Wykorzystywane są w niej między innymi pojęcia takie jak: timebox, przyrost, iteracja, MoSCoW.

    Uczestnicy wcielają się w role projektowe, co pozwala im poznać związane z tymi rolami zakresy obowiązków, odpowiedzialności oraz odpowiednie sposoby działania.

    Grupa docelowa

    • uczestnicy bez podstaw teoretycznych zarządzania projektami – symulacja może być szansą na spotkanie z pojęciami metodyki w przyjaznym środowisku, a także sposobem na integrację zespołu przed rozpoczęciem wspólnej pracy w środowisku zwinnym
    • uczestnicy posiadających wiedzę na poziomie AgilePM Foundation – symulacja pozwala pogłębić jej rozumienie oraz przećwiczyć działanie mechanizmów podejścia zwinnego. Umożliwia przejście od poziomu „wiem” do poziomu „rozumiem i potrafię”. Może być bardzo efektywnym elementem przygotowania do certyfikacji na poziomie AgilePM Practitioner.
    • uczestnicy posiadających wiedzę i doświadczenie związane z tradycyjnym podejściem do prowadzenia projektów – symulacja jest świetną możliwością zrozumienia odmiennego (zwinnego) podejścia do planowania i realizacji projektu. Taki warsztat ułatwi zmianę sposobu działania uczestników na takie, które będą zgodne z pryncypiami AgilePM.

    Konspekt

    Przebieg symulacji:

    • Część I – planowanie projektu
      • To odpowiednik fazy Podstaw w projekcie prowadzonym zgodnie z AgilePM.
      • Część elementów takich jak Uzasadnienie Biznesowe czy Lista Wymagań jest narzucone przez twórców symulacji. Tu zatwierdzany jest ostateczny kształt zespołu, który następnie realizuje wypracowany plan całego projektu, stosując się do pryncypiów Agile oraz zasad priorytetyzacji.
      • Zaczynamy od wyboru postaci, z których każda ma swój zestaw cech i umiejętności. Następnie nowo utworzony zespół dostaje zestaw celów i – zgodnie z zasadami agile – wspólnie planuje sposób ich realizacji. W naszej symulacji jest to planowanie trasy uwzględniającej możliwości sprzętu, ludzi oraz narzucone parametry i ograniczenia zewnętrzne. Po zatwierdzeniu planu przez decydentów zaczyna się część II – realizacja projektu – czyli właściwa wyprawa.
    • Część II – realizacja projektu
      • Ta część jest podzielona na przyrosty oraz timeboxy. Tu nastąpi możliwość sprawdzenia poprawności utworzonych wcześniej planów wobec realizacji zaplanowanych celów. Wykorzystujemy procedury zarządzania zmianą, korzystamy z elastyczności projektu, uczymy się raportować itp. – wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia.
      • W tej części symulacji zespół będzie reagował na pojawiające się niezaplanowane wydarzenia związane między innymi z pogodą, ukształtowaniem terenu, lokalną kulturą, polityką i sprzętem – wykorzystując umiejętności wybranych przez siebie postaci. Uczestnicy wyprawy będą na bieżąco raportować postępy projektu, rozwiązywać problemy w ramach swoich upoważnień, a w razie potrzeby będą eskalować zagadnienia na wyższy szczebel zarządzania.

    Uwagi

    Szkolenie trwa 1 dzień.

     

     

    Oferta obejmuje: 

    • Szkolenie/warsztat/gra w formie stacjonarnej*

    (*)Uwaga – Cena katalogowa szkolenia wirtualnego/zdalnego – jest niższa od ceny szkolenia stacjonarnego o 500,00 PLN netto.

     

     

    Uczestnikom szkolenia zapewniamy:

    • grywalizację
    • zajęcia prowadzone przez doświadczonego trenera
    • autorskie materiały szkoleniowe
    • przyjazną atmosferę nauki oraz wymiany doświadczeń
    • catering – przerwy kawowe oraz lunch
    • dyplom uczestnictwa

     

     

    Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl 

    For more details, please contact us at osec@osec.pl

    Note: The course outline is subject to change as technology advances and the underlying job evolves. For questions or confirmation on a specific objective or topic, please contact us at osec@osec.pl
    Cena netto:1600 PLNCena brutto:1968 PLNOpis

    Kurs przyjęty do powyższej kalkulacji 1 EUR = 4.386 PLN – tabela nr. 226/C/NBP/2024, z dnia 2024-11-20. Obowiązująca od: 2024-11-21. Cena w PLN jest orientacyjna (wyliczana z EUR/USD wg kursu sprzedaży NBP z dnia wystawienia faktury). Przyjmujemy wpłaty w PLN lub EURO.

    Uwaga

    Oferujemy szkolenia wirtualne, self-paced oraz stacjonarne (w Warszawie i w lokalizacjach klienta).
    W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

     

     

    Opis:

      – Termin gwarantowany (GTR)

    Terminy