Opis
Szkolenie “Bacula Administracja I” umożliwia zdobycie wiedzy o instalacji, konfiguracji oraz szybkim i efektywnym użytkowaniu oprogramowania w środowiskach produkcyjnych. Produkt jest dedykowany dla administratorów i specjalistom z firm i instytucji zainteresowanym poznaniem lub pogłębieniem swojej wiedzy z zakresu administracji, analizy problemów i konfiguracji oprogramowania Bacula oraz Bacula Enterprise. Program szkolenia dostosowywany jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników i administratorów.
Szkolenie przygotowane jest przez doświadczonych inżynierów oraz trenerów Bacula.
Cel
CELEM szkolenia jest zdobycie lub pogłębienie wiedzy oraz nabycie doświadczenia w konfiguracji, administracji oraz analizie problemów w oprogramowaniu Bacula i Bacula Enterprise przydatnych podstaw w codziennej pracy administratora lub użytkownika.
Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników powinien umieć:
- Zainstalować i skonfigurować oprogramowanie Bacula
- Zaprojektować politykę backupową i schemat zadań
- Konfigurować zadania backupowe w oparciu o zasoby dyskowe
- Konfigurować zadania backupowe w oparciu o biblioteki taśmowe
- Rozwiązywać najczęstsze problemy
- Monitorować codzienne działania systemu
- Konfigurować i wykonywać odtwarzanie kopii bezpieczeństwa
Podczas szkolenia poruszane będą poniższe elementy tematyczne:
- Architektura i komponenty oprogramowania
- Instalacja oprogramowania
- Konfiguracja oprogramowania
- Obsługa konsoli
- Zadania backupowe
- Odtwarzanie danych
Grupa docelowa:
Administratorzy i specjaliści z firm i instytucji zainteresowani poznaniem lub pogłębieniem swojej wiedzy z zakresu administracji, analizy problemów i konfiguracji oprogramowania Bacula oraz Bacula Enterprise.
Program szkolenia dostosowywany jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników i administratorów.
Szkolenie trwa 3 dni.
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta.
W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl
Wymagania:
Aby aktywnie brać udział w niniejszym szkoleniu od uczestników oczekuje się poniższych umiejętności:
- Odpowiednią znajomość systemu Linux
- Podstawowe umiejętności administracji systemami klasy Linux/Unix
- Zapoznanie się z otrzymanymi materiałami w trakcie szkolenia
Konspekt
Dzień I
- Wprowadzenie (backup, zasady wykonywania kopii zapasowych, cykliczność, definicje RPO, RTO)
- Architektura i komponenty (przedstawienie podstawowych komponentów oprogramowania, ich zależności i zasad współpracy)
- Instalacja oprogramowania (zagadnienia związane z poprawną i efektywną instalacją oraz konfiguracją)
- Konfiguracja oprogramowania
- Director (konfiguracja głównego programu sterującego, w tym definicje zadań, klientów, backupowanych zasobów, terminarza i cykliczności pracy, raportowanie, itp.)
Dzień II
- Konfiguracja oprogramowania
- Storage Daemon (konfiguracja serwera zarządzającego nośnikami archiwalnymi, współpraca z bibliotekami taśmowymi, archiwizacja na nośniki dyskowe, itp.)
- Klient (konfiguracja agentów na serwerach backupowanych)
- Konsola (podstawy zarządzania operatorskiego i administracyjnego środowiskiem systemu backupowego, pisanie skryptów automatyzujących pracę, itp.)
- Wykonywanie backupów (proces wykonywania backupów, weryfikacja poprawności i raportowanie)
Dzień III
- Odtwarzanie danych (odtwarzanie danych backupowych w różnych scenariuszach działań)
- Narzędzia (zaawansowane narzędzia do obsługi środowiska, w tym narzędzia obsługi nośników backupowych bez poprawnego środowiska backupowego)