Cena Netto:
6 000.00 PLN
Brutto: 7 380.00 PLN
Nadchodzące szkolenia:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Szkolenie “Bacula Administracja I” umożliwia zdobycie wiedzy o instalacji, konfiguracji oraz szybkim i efektywnym użytkowaniu oprogramowania w środowiskach produkcyjnych. Produkt jest dedykowany dla administratorów i specjalistom z firm i instytucji zainteresowanym poznaniem lub pogłębieniem swojej wiedzy z zakresu administracji, analizy problemów i konfiguracji oprogramowania Bacula oraz Bacula Enterprise. Program szkolenia dostosowywany jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników i administratorów.
Szkolenie przygotowane jest przez doświadczonych inżynierów oraz trenerów Bacula.

Cel

CELEM szkolenia jest zdobycie lub pogłębienie wiedzy oraz nabycie doświadczenia w konfiguracji, administracji oraz analizie problemów w oprogramowaniu Bacula i Bacula Enterprise przydatnych podstaw w codziennej pracy administratora lub użytkownika.

Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników powinien umieć:

  • Zainstalować i skonfigurować oprogramowanie Bacula
  • Zaprojektować politykę backupową i schemat zadań
  • Konfigurować zadania backupowe w oparciu o zasoby dyskowe
  • Konfigurować zadania backupowe w oparciu o biblioteki taśmowe
  • Rozwiązywać najczęstsze problemy
  • Monitorować codzienne działania systemu
  • Konfigurować i wykonywać odtwarzanie kopii bezpieczeństwa

Podczas szkolenia poruszane będą poniższe elementy tematyczne:

  • Architektura i komponenty oprogramowania
  • Instalacja oprogramowania
  • Konfiguracja oprogramowania
  • Obsługa konsoli
  • Zadania backupowe
  • Odtwarzanie danych

Grupa docelowa:

Administratorzy i specjaliści z firm i instytucji zainteresowani poznaniem lub pogłębieniem swojej wiedzy z zakresu administracji, analizy problemów i konfiguracji oprogramowania Bacula oraz Bacula Enterprise.
Program szkolenia dostosowywany jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników i administratorów.

Uwagi:

Szkolenie trwa 3 dni.

Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta.
W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

Wymagania:

Aby aktywnie brać udział w niniejszym szkoleniu od uczestników oczekuje się poniższych umiejętności:

  • Odpowiednią znajomość systemu Linux
  • Podstawowe umiejętności administracji systemami klasy Linux/Unix
  • Zapoznanie się z otrzymanymi materiałami w trakcie szkolenia
     

Konspekt

Dzień I

  • Wprowadzenie (backup, zasady wykonywania kopii zapasowych, cykliczność, definicje RPO, RTO)
  • Architektura i komponenty (przedstawienie podstawowych komponentów oprogramowania, ich zależności i zasad współpracy)
  • Instalacja oprogramowania (zagadnienia związane z poprawną i efektywną instalacją oraz konfiguracją)
  • Konfiguracja oprogramowania
  • Director (konfiguracja głównego programu sterującego, w tym definicje zadań, klientów, backupowanych zasobów, terminarza i cykliczności pracy, raportowanie, itp.)

Dzień II

  • Konfiguracja oprogramowania
  • Storage Daemon (konfiguracja serwera zarządzającego nośnikami archiwalnymi, współpraca z bibliotekami taśmowymi, archiwizacja na nośniki dyskowe, itp.)
  • Klient (konfiguracja agentów na serwerach backupowanych)
  • Konsola (podstawy zarządzania operatorskiego i administracyjnego środowiskiem systemu backupowego, pisanie skryptów automatyzujących pracę, itp.)
  • Wykonywanie backupów (proces wykonywania backupów, weryfikacja poprawności i raportowanie)

Dzień III

  • Odtwarzanie danych (odtwarzanie danych backupowych w różnych scenariuszach działań)
  • Narzędzia (zaawansowane narzędzia do obsługi środowiska, w tym narzędzia obsługi nośników backupowych bez poprawnego środowiska backupowego)