Cena Netto:
3 200.00 PLN
Brutto: 3 936.00 PLN
Nadchodzące szkolenia:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności doskonalone podczas warsztatu:

  • doprecyzowywanie wymagań
  • prowadzenie wywiadu
  • organizacja i prowadzenie warsztatu
  • formułowanie wizji systemu, user story i kryteriów akceptacji
  • tworzenie makiet, rysowanie wybranych diagramów UML
  • uzgadnianie priorytetów wymagań

Cel

  • ćwiczenie technik prowadzenia rozmowy, warsztatu, słuchania i zadawania pytań
  • formułowanie wymagań, kryteriów i procedur
  • tworzenie własnych dokumentów
  • modelowanie zależności pomiędzy wymaganiami

Grupa docelowa:

Warsztat przeznaczony jest dla analityków systemów IT, zarówno dla analityków biznesowych jak i systemowych, kierowników projektów, koordynatorów i osób, które chcą zrozumieć na czym w praktyce polega rola analityka i doskonalić swe umiejętności komunikacyjne przydatne w projektach prowadzonych klasycznie oraz zwinnie (Agile).

Uwagi:

Warsztat trwa 3 dni.

Dla grupy uczestników z tej samej Firmy istnieje możliwość dostosowania programu do potrzeb.

W razie zainteresowania - prosimy o kontakt: tel. 22 861 96 04 lub email osec@osec.pl

 

Oferujemy również szkolenia w naszych ośrodkach w Krakowie i Gdyni, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt d działem handlowym osec@osec.pl

Wymagania:

Zalecamy aby Uczestnicy mieli co najmniej jeden certyfikat z zarządzania projektami lub doświadczenie przynajmniej 2 lat pracy w projektach.

Konspekt

  1. Na początku
    • wizja systemu
    • analiza interesariuszy i korzyści
    • formułowanie celów projektu
  2. Teoria i techniki
    • rola analityka w projekcie klasycznym i w zwinnym
    • definiowanie wymagań wysokiego poziomu
    • klasyczne i zwinne sposoby zapisu wymagań
    • techniki nadawania priorytetów dla wymagań, ryzyk i testów
    • warsztaty facylitowane czyli techniki pracy grupowej
  3. Warsztaty
    • przygotowanie spotkania inicjującego projekt („kick-off”)
    • warsztat analizy ryzyka w projekcie budowy systemu IT
    • formułowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych
    • identyfikowanie wymagań wobec produktu i wobec procesu
    • formułowanie kryteriów jakości i uzgodnienie „definition of done”
  4. Zrozummy się
    • przygotowanie i prowadzenie wywiadów
    • doprecyzowywanie wymagań
    • prototypy, modele i inne narzędzia analizy wymagań
    • przykłady modeli procesów (BPMN) i struktury systemu (UML)
  5. Jeszcze trochę dobrych praktyk
    • skład typowej specyfikacji wymagań
    • kryteria oceny jakości specyfikacji wymagań
    • DDD, FDD, TDD, BDD i o co w tym chodzi
    • rzut oka na techniki szacowania kosztu wytworzenia systemu IT
  6. Na dobre i na złe czasy
    • techniki rozwiązywania konfliktów dotyczących wymagań
    • obsługa zmian w projekcie
    • formułowanie i uzgadnianie procedury obsługi zmian, ryzyk i błędów
  7. Co dalej
    • sposoby dalszego rozwijania cech i umiejętności analitycznych