Opis
Umiejętności doskonalone podczas warsztatu:
- doprecyzowywanie wymagań
- prowadzenie wywiadu
- organizacja i prowadzenie warsztatu
- formułowanie wizji systemu, user story i kryteriów akceptacji
- tworzenie makiet, rysowanie wybranych diagramów UML
- uzgadnianie priorytetów wymagań
Cel
- ćwiczenie technik prowadzenia rozmowy, warsztatu, słuchania i zadawania pytań
- formułowanie wymagań, kryteriów i procedur
- tworzenie własnych dokumentów
- modelowanie zależności pomiędzy wymaganiami
Grupa docelowa:
Warsztat przeznaczony jest dla analityków systemów IT, zarówno dla analityków biznesowych jak i systemowych, kierowników projektów, koordynatorów i osób, które chcą zrozumieć na czym w praktyce polega rola analityka i doskonalić swe umiejętności komunikacyjne przydatne w projektach prowadzonych klasycznie oraz zwinnie (Agile).
Warsztat trwa 3 dni.
Dla grupy uczestników z tej samej Firmy istnieje możliwość dostosowania programu do potrzeb.
W razie zainteresowania - prosimy o kontakt: tel. 22 861 96 04 lub email osec@osec.pl
Oferujemy również szkolenia w naszych ośrodkach w Krakowie i Gdyni, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt d działem handlowym osec@osec.pl
Wymagania:
Zalecamy aby Uczestnicy mieli co najmniej jeden certyfikat z zarządzania projektami lub doświadczenie przynajmniej 2 lat pracy w projektach.
Konspekt
- Na początku
- wizja systemu
- analiza interesariuszy i korzyści
- formułowanie celów projektu
- Teoria i techniki
- rola analityka w projekcie klasycznym i w zwinnym
- definiowanie wymagań wysokiego poziomu
- klasyczne i zwinne sposoby zapisu wymagań
- techniki nadawania priorytetów dla wymagań, ryzyk i testów
- warsztaty facylitowane czyli techniki pracy grupowej
- Warsztaty
- przygotowanie spotkania inicjującego projekt („kick-off”)
- warsztat analizy ryzyka w projekcie budowy systemu IT
- formułowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych
- identyfikowanie wymagań wobec produktu i wobec procesu
- formułowanie kryteriów jakości i uzgodnienie „definition of done”
- Zrozummy się
- przygotowanie i prowadzenie wywiadów
- doprecyzowywanie wymagań
- prototypy, modele i inne narzędzia analizy wymagań
- przykłady modeli procesów (BPMN) i struktury systemu (UML)
- Jeszcze trochę dobrych praktyk
- skład typowej specyfikacji wymagań
- kryteria oceny jakości specyfikacji wymagań
- DDD, FDD, TDD, BDD i o co w tym chodzi
- rzut oka na techniki szacowania kosztu wytworzenia systemu IT
- Na dobre i na złe czasy
- techniki rozwiązywania konfliktów dotyczących wymagań
- obsługa zmian w projekcie
- formułowanie i uzgadnianie procedury obsługi zmian, ryzyk i błędów
- Co dalej
- sposoby dalszego rozwijania cech i umiejętności analitycznych