Cena Netto:
3 751.00 PLN
Brutto: 4 613.73 PLN
Terminy:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Definiowanie pojęcia wymagania i jego roli w trakcie analizy i prowadzenia projektu

  • Stosowanie metod formalnych w analizie wymagań

  • Samodzielne określanie potrzeb zamawiającego

  • Identyfikacja luk w wymaganiach

Cel

  • Umiejętność zbierania, zarządzania i weryfikowania wymagań

  • Określanie zalet i wad metodyk formalnych analizy wymagań

  • Umiejętne stosowanie metod wywoływania wymagań i ich weryfikacji

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla grup analityków biznesowych oraz kierowników projektów w których pracy istotną rolę spełnia zbieranie i zarządzanie wymaganiami biznesowymi. Szkolenie skupia się na elementach związanych z modelem postrzegania złożoności procesów biznesowych, ich wspomagania poprzez systemy informatyczne oraz akcentuje elementy psychologiczne pracy w środowisku ciągle zmieniających się wymagań i zaawansowanej technologii. Stanowi pomost pomiędzy technikami formalnymi a pracą z ludźmi którzy są uczestnikami oraz twórcami procesów biznesowych. Pozwala uchwycić te aspekty werbalizowania potrzeb i wymagań, które mogą stać się zagrożeniem dla projektu, jego jakości i kosztu. Umiejętności zdobyte na szkoleniu bezpośrednio skracają czas zebrania i przygotowania wymagań, redukują ryzyko związane z błędami wymagań.

Uwagi:

Szkolenie trwa: 2 dni. 
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

 

Wymagania:

  • Umiejętność analitycznego myślenia

  • Posługiwanie się podstawowymi narzędziami pracy biurowej

  • Uczestnictwo w przynajmniej jednym projekcie będzie bardzo pomocna

Konspekt

  1. Rola wymagań w przebiegu procesów biznesowych i implementacji systemów wspierających procesy
    • Rodzaje i definicja wymagania
    • Różnice pomiędzy potrzebą, wymaganiem, właściwością
    • Wpływ wymagań na proces analizy i modelowania procesu biznesowego
    • Wymagania w procesie wytwórczym
  2. Wykonawca i zamawiający – modele postrzegania i definiowanie porozumienia
    • Wartości klienta, klienta wewnętrznego i wykonawcy
    • Określanie modelu systemu wartości klienta i klienta wewnętrznego oraz zamawiającego w kontekście analizy wymagań
    • Elementy wspólne i rozbieżności – pojęcie przepaści informacyjnej
  3. Formalizmy, notacje i modele
    • Metody formalizowania wymagań
    • Weryfikacja wymagań z użyciem modeli formalnych
    • Luki formalizmów i ich siła
  4. Prototypowanie
    • Rodzaje prototypów i ich zastosowanie
    • Rola prototypu w inspirowaniu, weryfikacji i precyzowaniu wymagań
    • Gdzie prototyp się nie sprawdza?
  5. Aspekty uzupełniające definiowania wymagań
    • Ze względu na dane
    • Ze względu na bezpieczeństwo
  6. Proces biznesowy a wymagania – mapowanie
    • Proces biznesowy – pojęcie i elementy istotne dla analizy wymagań
    • Weryfikacja spójności wymagań ze względu na proces biznesowy
    • Wymagania w ujęciu procesowym
  7. Rola wymagań na etapie testowania
    • Testy i ich relacja z wymaganiami
    • Wymaganie jako element specyfikacji przypadków testowych
  8. Techniki precyzowania informacji
    • Przegląd technik zbierania i precyzowania informacji
    • Określanie zakresu zastosowań każdej z technik
    • Techniki „ciężkie” – przegląd
  9. Techniki niekonwencjonalne
    • Nietypowe techniki weryfikacji wymagań
    • Zalety i wady technik niekonwencjonalnych
  10. Jakość a wymagania – aspekty zależności
    • Pojęcie jakości w świetle wymagań
    • Wymaganie jako element sterujący utrzymaniem i kontrolą jakości
  11. Precyzowanie ryzyka w projektach poprzez definiowanie wymagań
    • Ryzyka w projekcie – przegląd
    • Relacja wymagań do ryzyka projektowego
  12. Dokumentowanie zebranych wymagań
    • Dokumentowanie zmian wymagań
    • Wymaganie jako część kontraktu
  13. Weryfikacja i audyt wymagań
    • Przegląd poznanych metod
    • Proces audytu wymagań i jego rola na każdym z etapów projektu