Formularz kontaktowy

Close

    Szkolenie

    Osoba zgłaszająca


    Opis

    Umiejętności zdobywane podczas kursu:

    • Definiowanie pojęcia wymagania i jego roli w trakcie analizy i prowadzenia projektu
    • Stosowanie metod formalnych w analizie wymagań
    • Samodzielne określanie potrzeb zamawiającego
    • Identyfikacja luk w wymaganiach

    Cel

    • Umiejętność zbierania, zarządzania i weryfikowania wymagań
    • Określanie zalet i wad metodyk formalnych analizy wymagań
    • Umiejętne stosowanie metod wywoływania wymagań i ich weryfikacji

    Grupa docelowa

    Szkolenie przeznaczone jest dla grup analityków biznesowych oraz kierowników projektów w których pracy istotną rolę spełnia zbieranie i zarządzanie wymaganiami biznesowymi. Szkolenie skupia się na elementach związanych z modelem postrzegania złożoności procesów biznesowych, ich wspomagania poprzez systemy informatyczne oraz akcentuje elementy psychologiczne pracy w środowisku ciągle zmieniających się wymagań i zaawansowanej technologii. Stanowi pomost pomiędzy technikami formalnymi a pracą z ludźmi którzy są uczestnikami oraz twórcami procesów biznesowych. Pozwala uchwycić te aspekty werbalizowania potrzeb i wymagań, które mogą stać się zagrożeniem dla projektu, jego jakości i kosztu. Umiejętności zdobyte na szkoleniu bezpośrednio skracają czas zebrania i przygotowania wymagań, redukują ryzyko związane z błędami wymagań.

    Wymagania

    • Umiejętność analitycznego myślenia
    • Posługiwanie się podstawowymi narzędziami pracy biurowej
    • Uczestnictwo w przynajmniej jednym projekcie będzie bardzo pomocna

    Konspekt

    1. Rola wymagań w przebiegu procesów biznesowych i implementacji systemów wspierających procesy
      • Rodzaje i definicja wymagania
      • Różnice pomiędzy potrzebą, wymaganiem, właściwością
      • Wpływ wymagań na proces analizy i modelowania procesu biznesowego
      • Wymagania w procesie wytwórczym
    2. Wykonawca i zamawiający – modele postrzegania i definiowanie porozumienia
      • Wartości klienta, klienta wewnętrznego i wykonawcy
      • Określanie modelu systemu wartości klienta i klienta wewnętrznego oraz zamawiającego w kontekście analizy wymagań
      • Elementy wspólne i rozbieżności – pojęcie przepaści informacyjnej
    3. Formalizmy, notacje i modele
      • Metody formalizowania wymagań
      • Weryfikacja wymagań z użyciem modeli formalnych
      • Luki formalizmów i ich siła
    4. Prototypowanie
      • Rodzaje prototypów i ich zastosowanie
      • Rola prototypu w inspirowaniu, weryfikacji i precyzowaniu wymagań
      • Gdzie prototyp się nie sprawdza?
    5. Aspekty uzupełniające definiowania wymagań
      • Ze względu na dane
      • Ze względu na bezpieczeństwo
    6. Proces biznesowy a wymagania – mapowanie
      • Proces biznesowy – pojęcie i elementy istotne dla analizy wymagań
      • Weryfikacja spójności wymagań ze względu na proces biznesowy
      • Wymagania w ujęciu procesowym
    7. Rola wymagań na etapie testowania
      • Testy i ich relacja z wymaganiami
      • Wymaganie jako element specyfikacji przypadków testowych
    8. Techniki precyzowania informacji
      • Przegląd technik zbierania i precyzowania informacji
      • Określanie zakresu zastosowań każdej z technik
      • Techniki „ciężkie” – przegląd
    9. Techniki niekonwencjonalne
      • Nietypowe techniki weryfikacji wymagań
      • Zalety i wady technik niekonwencjonalnych
    10. Jakość a wymagania – aspekty zależności
      • Pojęcie jakości w świetle wymagań
      • Wymaganie jako element sterujący utrzymaniem i kontrolą jakości
    11. Precyzowanie ryzyka w projektach poprzez definiowanie wymagań
      • Ryzyka w projekcie – przegląd
      • Relacja wymagań do ryzyka projektowego
    12. Dokumentowanie zebranych wymagań
      • Dokumentowanie zmian wymagań
      • Wymaganie jako część kontraktu
    13. Weryfikacja i audyt wymagań
      • Przegląd poznanych metod
      • Proces audytu wymagań i jego rola na każdym z etapów projektu

    Uwagi

    Szkolenie trwa: 2 dni.
    Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

     

    For more details, please contact us at osec@osec.pl

    Note: The course outline is subject to change as technology advances and the underlying job evolves. For questions or confirmation on a specific objective or topic, please contact us at osec@osec.pl
    Cena netto:4000 PLNCena brutto:4920 PLNOpis

    Kurs przyjęty do powyższej kalkulacji 1 EUR = 4.3597 PLN – tabela nr. 063/C/NBP/2024, z dnia 2024-03-27. Obowiązująca od: 2024-03-29. Cena w PLN jest orientacyjna (wyliczana z EUR/USD wg kursu sprzedaży NBP z dnia wystawienia faktury). Przyjmujemy wpłaty w PLN lub EURO.

    Uwaga

    Oferujemy szkolenia wirtualne, self-paced oraz stacjonarne (w Warszawie i w lokalizacjach wskazanych przez klienta).
    W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

     

     

    Opis:

      – Termin gwarantowany (GTR)

    Terminy