Cena Netto:
3 900.00 PLN
Brutto: 4 797.00 PLN
Nadchodzące szkolenia:
Wrocław
17.12.2018-20.12.2018

Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Samodzielna analiza dostarczanego kodu.
  • Umiejętność implementowania obiektu i modułu wg. dostarczonej specyfikacji.
  • Umiejętność programowania z użyciem dostarczonych w bibliotece standardowej kontenerów danych.

Cel

  • Wykształcenie umiejętności samodzielnego programowania w zakresie prostych i średnio zaawansowanych aplikacji w języku C++
  • Zapoznanie się uczestników z biblioteką standardową
  • Wykształcenie umiejętności weryfikacji poprawności programów
  • Dostarczenie narzędzi do samodzielnej implementacji algorytmów w języku C i C++

Grupa docelowa:

Kurs przeznaczony jest dla programistów którzy potrafią już programować w dowolnym języku programowania proceduralnym lub obiektowym (Java, C#, VB, Pascal) i chcą zapoznać się z zagadnieniami związanymi z programowaniem w języku C i C++. Zagadnienia zajęć skupiają się na programowaniu w języku C i C++ w sposób umożliwiający przeniesienie aplikacji na dowolną platformę sprzętową.

Uwagi:

Czas trwania szkolenia - 4 dni. 
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. 
W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

Wymagania:

  • Doświadczenie w programowaniu w jakimkolwiek języku proceduralnym bądź obiektowym.
  • Znajomość podstaw technologii obiektowej.

Konspekt

  1. Środowisko pracy programisty.
    • Właściwości systemu operacyjnego
    • Dostępne środowiska IDE (ang. Integrated Development Environment )
  2. Podstawy języka C++.
    • Zależności pomiędzy plikami projektu
    • Praca kompilatora i narzędzi pomocniczych
    • Przestrzenie nazw
    • Preprocesor
  3. Biblioteki standardowe.
    • Zakres funkcjonalności biblioteki standardowej
    • Podstawowe wywołania i ich zastosowanie
  4. Projektowanie abstrakcyjnych typów danych.
    • Typy podstawowe
    • Obsługa wskaźników i zarządzanie pamięcią
    • Referencje
    • Alokacja i dealokacja zasobów
  5. Programowanie proceduralne w C++.
    • Przekazywanie argumentów
    • Instrukcje sterowania przepływem programu
    • Modularyzacja programu
  6. Programowanie obiektowe w C++.
    • Podstawowe pojęcia obiektowe i ich implementacja w języku C++
    • Metody i przeciążanie funkcji
    • Konstruktor i jego rodzaje
    • Obsługa usuwania obiektu
    • Funkcje zaprzyjaźnione
    • Konwersja i jej rodzaje
    • Dziedziczenie i metody wirtualne
  7. Obsługa sytuacji wyjątkowych.
    • Model obsługi wyjątków w języku C++
    • Podstawowa obsługa wyjątków
    • Hierarchia podstawowych wyjątków
  8. Biblioteka wejścia-wyjścia.
    • Strumienie i sterowanie stanem strumienia
    • Dostęp do urządzeń wejścia – wyjścia
    • Operacje na plikach
  9. Wprowadzenie do programowania uogólnionego i metaprogramowania.
    • Pojęcie programowania generycznego
    • Metaprogramowanie – definicja pojęcia i praktyczne zastosowanie
  10. Szablony i programowanie uogólnione - biblioteka STL
    • Praktyczna obsługa biblioteki STL
    • Własne szablony – wykorzystanie w projekcie
  11. Iteratory i sekwencje
    • Obsługa iteratorów i dostępne kontenery danych
    • Implementacja zestawu własnych iteratorów
    • Wstęp pojęcia konceptu
  12. Algorytmy
    • Zastosowanie dostępnych algorytmów
    • Parametryzacja istniejących algorytmów
  13. Styl kodowania i wskazówki programistyczne.
    • Konwencje zapisu programu
    • Przykłady wykładni branżowych