Formularz kontaktowy

Close

    Szkolenie

    Osoba zgłaszająca


    Opis

    Akredytowane szkolenie z certyfikacją z zakresu zarządzania usługami IT. Kurs obejmuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu zarządzania usługami IT.
    Omówiony zostanie cel i struktura standardów FitSM, a także ramy procesowe leżące u podstaw FitSM. Ponadto, kurs wyjaśnia, w jaki sposób czerpać korzyści z tego rozsądnie małego, otwartego standardu zarządzania usługami IT. Certyfikowany specjalista FitSM będzie w stanie wykazać się znajomością:
    • podstawowych pojęć i terminów z zakresu zarządzania usługami IT
    • celu i struktury standardów FitSM - oraz związku z innymi standardami
    • ram procesowych leżących u podstaw FitSM
    • wymagań zdefiniowanych w FitSM - umożliwiających szybsze i bardziej efektywne przyjęcie wdrożenia.

    Cel

    Certyfikowany specjalista FitSM będzie potrafił:

    • pomagać organizacjom wykonać pierwszy krok w kierunku wdrożenia pełnego zestawu procesów Zarządzania Usługami IT
    • usprawnić świadczenie usług IT przez organizację – przy użyciu zwięzłego, lekkiego i osiągalnego standardu ITSM
    • pomagać organizacjom zastosować skuteczne procesy ITSM w środowiskach, w których usługi są realizowane i zarządzane we współpracy z innymi organizacjami
    • skutecznie zarządzać procesami ITSM
    • wdrożyć podstawy skutecznych procesów ITSM – w przypadkach, gdy nie jest konieczne wdrażanie szczegółowych procesów dostarczanych przez inne ramy, takie jak ISO/IEC 20000
    • zaadoptować efektywne procesy IT poprzez zastosowanie modelu list kontrolnych i narzędzi oceny dojrzałości.

    Po wdrożeniu FitSM organizacje mogą:

    • zrobić krok w kierunku wdrożenia pełnego zestawu procesów zarządzania usługami IT
    • usprawnić świadczenie usług IT przez organizację – przy użyciu zwięzłego, lekkiego i osiągalnego standardu ITSM
    • stosować skuteczne procesy ITSM w środowiskach, w których usługi są realizowane i zarządzane we współpracy z innymi organizacjami
    • skutecznie zarządzać procesami ITSM
    • wdrożenie podstaw skutecznych procesów ITSM – w przypadkach, gdy nie jest konieczne wdrażanie szczegółowych procesów dostarczanych przez inne ramy, takie jak ISO/IEC 20000
    • przyjąć efektywne procesy IT poprzez listy kontrolne i ocenę dojrzałości.

    Grupa docelowa

    • osoby zajmujące się świadczeniem usług IT
    • osoby zamierzające pogłębić lub zaktualizować swoją wiedzę z zakresu zarządzania usługami IT i dostarczania wartości biznesowej
    • osoby, które chcą uzyskać certyfikat Foundation Certificate in IT Service Management wg FitSM.

    Konspekt

    Zakres/agenda szkolenia

    • Zarządzanie usługami IT (IT Service Management – ITSM): wprowadzenie, warunki i koncepcje
      • Usługa i wartość
      • Proces
      • Role
      • System zarządzania usługami (Service management system – SMS)
    • Rodzina standardów FitSM
      • Części i układ logiczny
      • Przegląd i słownictwo
      • Wymagania
      • Dokumenty
    • Zarządzanie usługami IT (ITSM) – aspekty ogólne
    • Zarządzanie usługami IT (ITSM) – procesy
      • Zarządzanie portfelem usług (Service Portfolio Management – SPM)
      • Zarządzanie poziomem świadczenia usług (Service Level Management – SLM)
      • Zarządzanie raportowaniem usług (Service Reporting Management – SRM)
      • Zarządzanie dostępnością i ciągłością (świadczenia) usług (Service Availability & Continuity Management – SACM)
      • Zarządzanie potencjałem wykonawczym (tzn. pojemnością i wydajnością) (Management – CAPM)
      • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji (Information Security Management – ISM)
      • Zarządzanie relacjami z klientami (Customer Relationship Management – CRM)
      • Zarządzanie relacjami z dostawcami (Supplier Relationship Management – SUPPM)
      • Zarządzanie incydentami i wnioskami o usługę (Incident and Service Request Management – IRSM)
      • Zarządzanie problemami (Problem Management – PM)
      • Zarządzanie konfiguracją (Configuration Management – CONFM)
      • Zarządzanie zmianą (Change Management – CHM)
      • Zarządzanie wydaniami i wdrożeniami (Release & Deployment Management – RDM)
      • Zarządzanie ciągłym doskonaleniem usług (Continual Service Improvement Management – CSI)
    • Korzyści, ryzyka i wyzwania związane z wdrożeniem zarządzania usługami IT
    • Powiązane standardy i ramy (frameworki)

    Uwagi

    Szkolenie trwa 1 dzień.

    Oferta obejmuje: 

    • Szkolenie stacjonarne*
    • Egzamin

    (*)Uwaga – Cena katalogowa szkolenia wirtualnego/zdalnego – jest niższa od ceny szkolenia stacjonarnego o 500,00 PLN netto.

    Uczestnikom szkolenia zapewniamy:

    • zajęcia prowadzone przez doświadczonego trenera
    • autorskie materiały szkoleniowe
    • przyjazną atmosferę nauki
    • wymianę doświadczeń
    • dyplom uczestnictwa

    Egzamin FitSM Foundation

    • Pod koniec szkolenia
    • Bez książek, czyli żadne pomoce nie są dozwolone
    • Czas trwania: 30 minut
    • 20 pytań wielokrotnego wyboru:
      • Cztery możliwe odpowiedzi na każde pytanie: A, B, C lub D
      • Jedna poprawna odpowiedź na pytanie
    • Do zdania egzaminu wymagane jest co najmniej 65% poprawnych odpowiedzi (13 z 20).

    Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl 

    For more details, please contact us at osec@osec.pl

    Note: The course outline is subject to change as technology advances and the underlying job evolves. For questions or confirmation on a specific objective or topic, please contact us at osec@osec.pl
    Cena netto:2100 PLNCena brutto:2583 PLNOpis

    Kurs przyjęty do powyższej kalkulacji 1 EUR = 4.3829 PLN – tabela nr. 227/C/NBP/2024, z dnia 2024-11-21. Obowiązująca od: 2024-11-23. Cena w PLN jest orientacyjna (wyliczana z EUR/USD wg kursu sprzedaży NBP z dnia wystawienia faktury). Przyjmujemy wpłaty w PLN lub EURO.

    Uwaga

    Oferujemy szkolenia wirtualne, self-paced oraz stacjonarne (w Warszawie i w lokalizacjach klienta).
    W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

     

     

    Opis:

      – Termin gwarantowany (GTR)

    Terminy