Cena Netto:
3 410.00 PLN
Brutto: 4 194.30 PLN
Terminy:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • precyzowanie potrzeb i celów użytkowników
  • tworzenie zwięzłej specyfikacji wymagań
  • posługiwanie się narzędziami i technikami wspierającymi UCD
  • umiejętność projektowania zorientowanego na cele użytkowników
  • umiejętność testowania wdrażanych rozwiązań pod kątem ich użyteczności

Cel

  • poznanie narzędzi pomagających zaprojektować użyteczne aplikacje i ich interfejsy
  • doskonalenie umiejętności określania potrzeb użytkownika
  • przećwiczenie umiejętności i technik UCD na podstawie przykładów i szablonów
  • poznanie metod testowania użyteczności i przećwiczenie podstawowej metody testów z użytkownikami

Grupa docelowa:

Kurs przeznaczony jest dla osób zaangażowanych w definiowanie lub projektowanie interfejsów użytkownika oraz właściwości funkcjonalnych aplikacji. Szkolenie skierowane jest szczególnie do analityków, grafików, deweloperow, kierowników projektów, menadżerów, architektów informacji, projektantów interakcji, specjalistów usability oraz inżynierów i projektantów oprogramowania.

Uwagi:

Szkolenie trwa: 2 dni.
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Gdyni, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

Wymagania:

Ogólna znajomość technologii informacyjnych.

Konspekt

  1. Podstawowe pojecia
    • czym są: użyteczność, user experience, architektura informacji
    • interesariusze, korzyści, cele i tolerancja
    • typowe produkty tworzone w projektach UCD
  2. Ogólne zasady projektowania użytecznych interfejsów
    • analiza studium przypadku: korzyści uzyskane dzięki zmianom interfejsu
    • jak zadbać o użyteczność od początku projektu?
    • jaki jest proces tworzenia użytecznych projektów w metodyce UCD?
  3. Metody opracowywania wymagań
    • techniki i narzędzia analityczne
    • metody badań i zbierania wymagań
    • opracowywanie użytecznej architektury informacji
    • persony - tworzenie i wykorzystanie
    • cele użytkownika, scenariusze użycia, user story
  4. Tworzenie makiet i prototypów
    • różne typy makiet – wady i zalety
    • dobre praktyki w tworzeniu makiet
    • narzędzia do makietowania (darmowe, płatne i te naj...)
    • ćwiczenia z tworzenia i prezentowania makiet GUI
  5. Testy użyteczności
    • typy testów
    • zasady prowadzenia testów
    • dobór próby i rekrutacja uczestników
    • jak opracować zasady, szablony, scenariusz testu i inne dokumenty