Opis
Umiejętności zdobywane podczas kursu:
- precyzowanie potrzeb i celów użytkowników
- tworzenie zwięzłej specyfikacji wymagań
- posługiwanie się narzędziami i technikami wspierającymi UCD
- umiejętność projektowania zorientowanego na cele użytkowników
- umiejętność testowania wdrażanych rozwiązań pod kątem ich użyteczności
Cel
- poznanie narzędzi pomagających zaprojektować użyteczne aplikacje i ich interfejsy
- doskonalenie umiejętności określania potrzeb użytkownika
- przećwiczenie umiejętności i technik UCD na podstawie przykładów i szablonów
- poznanie metod testowania użyteczności i przećwiczenie podstawowej metody testów z użytkownikami
Grupa docelowa:
Kurs przeznaczony jest dla osób zaangażowanych w definiowanie lub projektowanie interfejsów użytkownika oraz właściwości funkcjonalnych aplikacji. Szkolenie skierowane jest szczególnie do analityków, grafików, deweloperow, kierowników projektów, menadżerów, architektów informacji, projektantów interakcji, specjalistów usability oraz inżynierów i projektantów oprogramowania.
Szkolenie trwa: 2 dni.
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Gdyni, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl
Wymagania:
Ogólna znajomość technologii informacyjnych.
Konspekt
- Podstawowe pojecia
- czym są: użyteczność, user experience, architektura informacji
- interesariusze, korzyści, cele i tolerancja
- typowe produkty tworzone w projektach UCD
- Ogólne zasady projektowania użytecznych interfejsów
- analiza studium przypadku: korzyści uzyskane dzięki zmianom interfejsu
- jak zadbać o użyteczność od początku projektu?
- jaki jest proces tworzenia użytecznych projektów w metodyce UCD?
- Metody opracowywania wymagań
- techniki i narzędzia analityczne
- metody badań i zbierania wymagań
- opracowywanie użytecznej architektury informacji
- persony - tworzenie i wykorzystanie
- cele użytkownika, scenariusze użycia, user story
- Tworzenie makiet i prototypów
- różne typy makiet – wady i zalety
- dobre praktyki w tworzeniu makiet
- narzędzia do makietowania (darmowe, płatne i te naj...)
- ćwiczenia z tworzenia i prezentowania makiet GUI
- Testy użyteczności
- typy testów
- zasady prowadzenia testów
- dobór próby i rekrutacja uczestników
- jak opracować zasady, szablony, scenariusz testu i inne dokumenty