Cena Netto:
3 600.00 PLN
Brutto: 4 428.00 PLN
Nadchodzące szkolenia:
Warszawa
24.10.2018-26.10.2018

Generuj PDF

Zapisz się

Opis

To 3-dniowe szkolenie łączące:

  • Projektowanie zorientowane na użytkownika (User Centered Design)
  • Budowanie skutecznych interfejsów  

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • precyzowanie potrzeb i celów użytkowników
  • posługiwanie się narzędziami i technikami wspierającymi UCD
  • umiejętność projektowania zorientowanego na cele użytkowników
  • umiejętność testowania wdrażanych rozwiązań pod kątem ich użyteczności

Cel

  • Poznanie zasad i narzędzi pomagających zaprojektować użyteczne aplikacje i ich interfejsy.
  • Zapoznanie się z zaleceniami (heurystykami) i dobrymi praktykami projektowania różnych elementów i różnych typów interfejsów.
  • Przedyskutowanie co pomaga a co przeszkadza użytkownikom, po zapoznaniem się z wynikami badań, testów i studiów przypadków.
  • Przećwiczenie umiejętności i technik UCD na podstawie przykładów i szablonów.
  • Poznanie metod testowania użyteczności i przećwiczenie podstawowej metody testów z użytkownikami.

Grupa docelowa:

Kurs przeznaczony jest dla osób zaangażowanych w definiowanie lub projektowanie interfejsów użytkownika oraz właściwości funkcjonalnych aplikacji. Szkolenie skierowane jest szczególnie do analityków, grafików, deweloperow, kierowników projektów, menadżerów, architektów informacji, projektantów interakcji, specjalistów usability oraz inżynierów i projektantów oprogramowania.

Uwagi:

Szkolenie trwa: 3 dni.
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

Wymagania:

Podstawowa znajomość technologii informacyjnych

Konspekt

  1. Najważniejsze pojęcia i terminy: użyteczność, user experience (UX), architektura informacji, projekt graficzny a UX, projektowanie zorientowane na użytkownika (UCD)
  2. Najczęstsze problemy z użytecznością i ich skutki - studia przypadków
  3. Korzyści z dobrze zaprojektowanego interfejsu – studia przypadków, badania, dane
  4. Projektowanie zorientowane na użytkownika przy opracowywaniu nowych produktów - cykl i przydatne narzędzia pomagające zmniejszyć ryzyko niewłaściwych rozwiązań - przykłady i ćwiczenia
  5. Uwzględnienie UCD w planowaniu projektów prowadzonych różnymi metodykami
  6. Różne narzędzia wykorzystywane w UCD
  7. Persony i scenariusze (User Scenario) - przykłady i ćwiczenia
  8. Zbieranie wymagań i badanie potrzeb - narzędzia i podejścia - wywiady, ankiety, grupy fokusowe, metody etnograficzne, card sorting - ich wady i zalety, dobre praktyki
  9. Dlaczego testy użyteczności są ważne - przykłady i studia przypadków, metody, przygotowanie testów, scenariusze, listy kontrolne testów użyteczności, dobre praktyki
  10. Testy zdalne: eyetracking (heat maps), click tracking, testy A/B
  11. Dobre praktyki przy projektowaniu interfejsów - heurystyki Nielsena, prawa Shneidermana,
  12. Afordancje - przykłady dobrych i złych rozwiązań.
  13. Przykładowe listy wspomagające ocenę heurystyczną - ćwiczenia
  14. Ćwiczenia w ocenianiu użyteczności z wykorzystaniem wyników testów A/B
  15. Psychologia i neurologia a projektowanie interfejsów - psychologia postaci (Gestalt), na co zwracamy uwagę, co i jak postrzegamy, co pomaga i co przeszkadza, kierowanie percepcją odbiorców
  16. Prawa Fittsa i Hicka
  17. Dobre praktyki dotyczące projektowania konkretnych elementów interfejsów:
    • Teksty - ich edycja i formatowanie - ćwiczenie
    • Formularze - co pomaga a co przeszkadza
    • Kluczowe pytania przy projektowaniu na przykładzie projektowania dashboardów i kreatorów - ćwiczenie
    • Pierwsze wrażenie - co na nie wpływa, percepcja kolorów, różnice kulturowe
    • Projektowanie perswazyjne - pomocne czy szkodliwe, psychologia impulsów
  18. Co się zmieniło i co się zmienia - najnowsze trendy w projektowaniu