Formularz kontaktowy

Close

    Szkolenie

    Osoba zgłaszająca


    Programowanie w języku Lua

    PLUA1

    Opis

    Umiejętności zdobywane podczas kursu:

    • określenie zakresu zastosowania języka Lua
    • programowanie z użyciem właściwości specyficznych dla języka Lua
    • zastosowanie Lua we własnych aplikacjach jako język sktryptowy

    Cel

    • zaznajomienie słuchaczy z językiem programowania Lua
    • umiejętność samodzielnego implementowania prostych algorytmów
    • integracja z istniejącymi aplikacjami

    Grupa docelowa

    Szkolenie przeznaczone jest dla programistów którzy poszukują wydajnego języka który będzie pełnił rolę spajającą pomiędzy wyspecjalizowanymi komponentami przygotowanymi np. w języku C. Lua jest językiem wybieranym przez programistów oraz zwykłych użytkowników jako ten który daje im możliwość przy małej ilości kodu i zachowaniu wydajności, szybkie łączenie istniejących komponentów. Łatwe rozszerzanie właściwości języka i jego prostota, powodują że znajduje on także zastosowania w skryptach gier i przy automatyzacji istniejących aplikacji.
    Zajęcia skupiają się na aspektach praktycznych pracy z językiem Lua i kładą nacisk na wydajne i szybkie programowanie z zachowaniem wysokiej jakości wyniku końcowego.

    Wymagania

    • znajomość programowania w dowolnym języku proceduralnym lub obiektowym
    • umiejętność pracy w środowisku systemu operacyjnego i obsługi podstawowych programów (edytor tekstu, przeglądarka internetowa itp…)
    • umiejętność programowania w języku C będzie bardzo pomocna przy rozszerzeniu właściwości języka o własne komponenty

    Konspekt

    1. Język programowania Lua – wstęp
      • wersje dystrybucyjne języka
      • dostęp do dokumentacji
      • kompilacja środowiska Lua ze źródeł
    2. Operacje i sterowanie przebiegiem programu
      • operacje arytmetyczne
      • zmienne i przypisania
      • ciągi znaków
      • operacje logiczne
      • operatory algebry bool’a
      • konwersje wartości
      • instrukcje sterujące przebiegiem programu
    3. Funkcje i procedury w języku Lua
      • kontekst zwracanych wartości
      • zasięg zmiennych
      • efekty uboczne
      • funkcja jako parametr
      • domknięcia
    4. Obsługa tablic
      • podstawowe operacje na tablicach
      • iteracja po wartościach tablicy
      • funkcje obsługujące zmienną liczbę argumentów
      • testowanie właściwości tablic
      • tablica jako podstawa konstrukcji innych typów danych
    5. Ciągi znaków
      • podstawowe operacje na ciągach znaków
      • operacje wejścia i wyjścia na ciągach znaków
      • dopasowywanie wzorców
    6. Obsługa błędów
      • rodzaje błędów
      • przechwytywanie Błędów
      • obsługa kodu błędu w aplikacji
      • błędy w rozbudowanej aplikacji
    7. Moduły i modularyzacja programu
      • interfejsy i szwy programu
      • podział programu na moduły
      • przestrzenie nazw
      • funkcje modułowe
      • moduły w języku C
    8. Metametody
      • operacje arytmetyczne na tablicach
      • metametody relacyjne
      • indeksowanie i wywoływanie metametod
      • metametody nietablicowe
      • metametody niesyntaktyczne
    9. Programowanie zdarzeniowe i obsługa zdarzeń
      • współprogramy i kontrola wykonania programu
      • wieloprocesowość i jej kontrola
      • przechwytywanie i obsługa zdarzeń
    10. Biblioteka języka Lua
      • zakres biblioteki podstawowej
      • biblioteka współprogramowania
      • biblioteka obsługi tablic
      • biblioteka matematyczna
      • obsługa wejścia i wyjścia
      • biblioteka integracji z systemem operacyjnym
      • biblioteka odnajdywania i usuwania błędów
    11. Biblioteki zewnętrzne
      • wywoływanie z poziomu języka Lua procedur zewnętrznych
      • biblioteka obsługi binarnej
      • transfer danych  – cURL
      • obsługa grafiki – gd
      • mała baza danych – SQLite3
    12. Integracja języka Lua z innymi rozwiązaniami
      • komunikacja Lua z programem w języku C
      • wartości indeksowane w C
      • warstwowość w bibliotekach zewnętrznych
    13. Aplikacje internetowe w języku Lua
      • wbudowany serwer www
      • skrypty CGI
      • serwowanie danych statycznych
      • serwowanie danych dynamicznych
      • projekt Kepler
    14. Programowanie sieciowe
      • LuaSocket
      • podstawowa obsługa protokołów sieciowych
      • obsługa wielu połączeń jednocześnie
      • protokoły aplikacyjne
      • strumienie danych w sieci

    Uwagi

    Szkolenie trwa 2 dni.

    To szkolenie oferujemy w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta.
    W sprawie terminów jak i innych pytań prosimy o kontakt na osec@osec.pl

    For more details, please contact us at osec@osec.pl

    Note: The course outline is subject to change as technology advances and the underlying job evolves. For questions or confirmation on a specific objective or topic, please contact us at osec@osec.pl
    Cena netto:3751 PLNCena brutto:4613.73 PLNOpis

    Kurs przyjęty do powyższej kalkulacji 1 EUR = 4.6435 PLN – tabela nr. 186/C/NBP/2023, z dnia 2023-09-25. Obowiązująca od: 2023-09-27. Cena w PLN jest orientacyjna (wyliczana z EUR/USD wg kursu sprzedaży NBP z dnia wystawienia faktury). Przyjmujemy wpłaty w PLN lub EURO.

    Uwaga

    Czas trwania szkolenia wirtualnego (virtual training VT) może różnić się od czasu trwania zajęć stacjonarnych (classroom).

    Pakiet szkoleniowy (bundle) to szkolenie z egzaminem. Termin szkolenia w pakiecie jest taki sam jak termin szkolenia bez egzaminu.

    Egzamin indywidualny Red Hat (RHIE) – realizacja do 365 dni po zakupie i przypisaniu do konta Uczestnika na redhat.com.

    Oferujemy szkolenia wirtualne, self-paced oraz stacjonarne (w Warszawie i w lokalizacjach wskazanych przez klienta). W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

    Legenda:

       Termin gwarantowany (GTR)

    Terminy Dodaj do koszyka