Cena Netto:
2 900.00 PLN
Brutto: 3 567.00 PLN
Nadchodzące szkolenia:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • określenie zakresu zastosowania języka Lua
  • programowanie z użyciem właściwości specyficznych dla języka Lua
  • zastosowanie Lua we własnych aplikacjach jako język sktryptowy

Cel

  • zaznajomienie słuchaczy z językiem programowania Lua
  • umiejętność samodzielnego implementowania prostych algorytmów
  • integracja z istniejącymi aplikacjami

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla programistów którzy poszukują wydajnego języka który będzie pełnił rolę spajającą pomiędzy wyspecjalizowanymi komponentami przygotowanymi np. w języku C. Lua jest językiem wybieranym przez programistów oraz zwykłych użytkowników jako ten który daje im możliwość przy małej ilości kodu i zachowaniu wydajności, szybkie łączenie istniejących komponentów. Łatwe rozszerzanie właściwości języka i jego prostota, powodują że znajduje on także zastosowania w skryptach gier i przy automatyzacji istniejących aplikacji.
Zajęcia skupiają się na aspektach praktycznych pracy z językiem Lua i kładą nacisk na wydajne i szybkie programowanie z zachowaniem wysokiej jakości wyniku końcowego.

Uwagi:

Szkolenie trwa 2 dni.

To szkolenie oferujemy w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta.
W sprawie terminów jak i innych pytań prosimy o kontakt na osec@osec.pl
 

Wymagania:

  • znajomość programowania w dowolnym języku proceduralnym lub obiektowym
  • umiejętność pracy w środowisku systemu operacyjnego i obsługi podstawowych programów (edytor tekstu, przeglądarka internetowa itp...)
  • umiejętność programowania w języku C będzie bardzo pomocna przy rozszerzeniu właściwości języka o własne komponenty

Konspekt

  1. Język programowania Lua - wstęp
    • wersje dystrybucyjne języka
    • dostęp do dokumentacji
    • kompilacja środowiska Lua ze źródeł
  2. Operacje i sterowanie przebiegiem programu
    • operacje arytmetyczne
    • zmienne i przypisania
    • ciągi znaków
    • operacje logiczne
    • operatory algebry bool'a
    • konwersje wartości
    • instrukcje sterujące przebiegiem programu
  3. Funkcje i procedury w języku Lua
    • kontekst zwracanych wartości
    • zasięg zmiennych
    • efekty uboczne
    • funkcja jako parametr
    • domknięcia
  4. Obsługa tablic
    • podstawowe operacje na tablicach
    • iteracja po wartościach tablicy
    • funkcje obsługujące zmienną liczbę argumentów
    • testowanie właściwości tablic
    • tablica jako podstawa konstrukcji innych typów danych
  5. Ciągi znaków
    • podstawowe operacje na ciągach znaków
    • operacje wejścia i wyjścia na ciągach znaków
    • dopasowywanie wzorców
  6. Obsługa błędów
    • rodzaje błędów
    • przechwytywanie Błędów
    • obsługa kodu błędu w aplikacji
    • błędy w rozbudowanej aplikacji
  7. Moduły i modularyzacja programu
    • interfejsy i szwy programu
    • podział programu na moduły
    • przestrzenie nazw
    • funkcje modułowe
    • moduły w języku C
  8. Metametody
    • operacje arytmetyczne na tablicach
    • metametody relacyjne
    • indeksowanie i wywoływanie metametod
    • metametody nietablicowe
    • metametody niesyntaktyczne
  9. Programowanie zdarzeniowe i obsługa zdarzeń
    • współprogramy i kontrola wykonania programu
    • wieloprocesowość i jej kontrola
    • przechwytywanie i obsługa zdarzeń
  10. Biblioteka języka Lua
    • zakres biblioteki podstawowej
    • biblioteka współprogramowania
    • biblioteka obsługi tablic
    • biblioteka matematyczna
    • obsługa wejścia i wyjścia
    • biblioteka integracji z systemem operacyjnym
    • biblioteka odnajdywania i usuwania błędów
  11. Biblioteki zewnętrzne
    • wywoływanie z poziomu języka Lua procedur zewnętrznych
    • biblioteka obsługi binarnej
    • transfer danych  - cURL
    • obsługa grafiki - gd
    • mała baza danych - SQLite3
  12. Integracja języka Lua z innymi rozwiązaniami
    • komunikacja Lua z programem w języku C
    • wartości indeksowane w C
    • warstwowość w bibliotekach zewnętrznych
  13. Aplikacje internetowe w języku Lua
    • wbudowany serwer www
    • skrypty CGI
    • serwowanie danych statycznych
    • serwowanie danych dynamicznych
    • projekt Kepler
  14. Programowanie sieciowe
    • LuaSocket
    • podstawowa obsługa protokołów sieciowych
    • obsługa wielu połączeń jednocześnie
    • protokoły aplikacyjne
    • strumienie danych w sieci