Cena Netto:
3 200.00 PLN
Brutto: 3 936.00 PLN
Nadchodzące szkolenia:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • programowanie w języku Groovy
  • szybsze scalanie kodu złożonej aplikacji z użyciem języka skryptowego
  • ułatwienie integracji istniejących komponentów
  • integrowanie elementów aplikacji

Cel

  • stosowanie języka skryptowego w komercyjnych projektach
  • przyśpieszenie pracy programisty i zwiększenie jakości wytwarzanych produktów

Grupa docelowa:

Szkolenie przygotowuje do pracy z językiem Groovy programistów znających technologię Java i poszukujących języka skryptowego który będzie pełnił rolę "lepiszcza" istniejących rozwiązań. Poprzez procedurę zainicjowaną w JSR-241, Groovy stanie się drugim po języku Java oficjalnie zaakceptowanym językiem pracującym na platformie JVM.

Uwagi:

Czas trwania szkolenia - 3 dni. 
To szkolenie oferujemy w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu Krakowie i Gdyni, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta.
W sprawie terminów jak i innych pytań prosimy o kontakt na osec@osec.pl
 

Wymagania:

  • znajomość technologii JVM
  • umiejętność programowania proceduralnego i obiektowego
  • co najmniej roczne doświadczenie programistyczne i udział w projektach informatycznych
  • znajomość technologii związanych z językiem Java

Konspekt

  1. Programowanie w języku Groovy - wstęp
    • zakres zastosowań Groovy
    • instalacja Groovy
    • integracja z wybranym IDE
  2. Wyrażenia i typy danych
    • podstawowe operatory i wyrażenia języka
    • listy, mapy i zakresy
    • ciągi znaków i wyrażenia regularne
    • dane numeryczne
  3. Obsługa wejścia/wyjścia
    • proste wejście/wyjście
    • formatowane wejście/wyjście
    • klasa Console
  4. Metody
    • przekazywanie parametrów z i do metod
    • domyślne parametry
    • zakresy
    • domknięcia
  5. Sterowanie przepływem programu
    • instrukcje decyzyjne
    • pętle
    • instrukcje strukturalne
  6. Pliki i ich obsługa
    • klasa File
    • przekazywanie argumentów w linii poleceń
  7. Programowanie obiektowe
    • hierarchia klas
    • dziedziczenie i kompozycja
    • polimorfizm
    • klasy abstrakcyjne i interfejsy
  8. Testy jednostkowe
    • GroovyTestCase i JUnit
    • GroovyTestSuite i JUnit
    • rola testowania w codziennej pracy z językiem Groovy
  9. Przechowywanie danych i stanu
    • zapytania i proste relacje
    • zmiany w bazie danych
    • mapowanie ORM
    • dziedziczenie w ramach ORM
    • współpraca z frameworkiem Spring
  10. XML
    • parsowanie XML
    • walidacja XML
    • Groovy Markup
    • MarkupBuilder
  11. Programowanie GUI
    • SwingBuilder
    • tabele i listy
    • klasy Box i BoxLayout
  12. Programowanie po stronie serwera
    • implementowanie servletów w Groovy
    • implementowanie groovletów
    • strony GSP