Opis
Umiejętności zdobywane podczas kursu:
- Praktyczne programowanie w języku Java
- Stosowanie technik programowania specyficznych dla języka Java
- Podstawowa refaktoryzacja i analiza własnego i dostarczonego kodu
- Analiza działania i usuwanie błędów w aplikacjach dostarczonych na poziomie kodu źródłowego
Cel
- Opanowanie praktycznych umiejętności programowania w języku Java.
- Umożliwienie rozpoczęcia samodzielnej pracy przy poznawaniu języka Java i związanych z nim bibliotek
- Praktyczne zapoznanie się z programowaniem zorientowanym obiektowo
- Zaznajomienie się ze specyficznymi cechami języka Java
- Umiejętność tworzenia elastycznych rozwiązań programistycznych
Grupa docelowa:
Kurs jest przeznaczony dla osób które programują już w dowolnym języku programowania i chciały by poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności programowania w języku Java. Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem narzędzi na licencjach otwartych. Zakres zagadnień poruszanych w ramach zajęć odpowiada poziomowi wiedzy SCJP (Sun Certified Java Programmer)
Czas trwania szkolenia - 4 dni.
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta.
W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl
Wymagania:
- Znajomość koncepcji programowania obiektowego i dekompozycji rozwiązań informatycznych
- Znajomość dowolnego języka programowania obiektowego lub strukturalnego
- Umiejętność posługiwania się podstawowymi narzędziami informatycznymi na poziomie średnio zaawansowanego użytkownika
Konspekt
- Wprowadzenie do technologii Java
- podstawowe pojęcia
- opis i budowa platformy
- narzędzia dostarczane w ramach JDK
- dostępna dokumentacja i jej tworzenie
- Obiekty i powiązania pomiędzy obiektami
- deklarowanie obiektu
- proste relacje pokrewieństwa pomiędzy obiektami
- pakiet i odwołanie do obiektu
- Typy i struktury danych
- proste typy danych
- złożone struktury danych
- specjalne typy danych
- Implementacja podstawowych koncepcji programowania obiektowego w języku Java
- podstawowe pojęcia obiektowe
- dziedziczenie, polimorfizm
- klasy abstrakcyjne, interfejsy
- Struktury sterujące przebiegiem programu
- sprawdzanie warunków i realizacja rozgałęzień
- pętle
- iteratory
- Obsługa wejścia i wyjścia
- strumienie i filtry
- obsługa plików
- serializacja i deserializacja obiektów
- Obsługa błędów i wyjątków
- obsługa sytuacji wyjątkowej
- propagowanie i przechwytywanie wyjątku
- Programowanie wielowątkowe
- tworzenie aplikacji wielowątkowych
- wspólne i prywatne dane w aplikacjach wielowątkowych
- Synchronizacja i ochrona danych
- operacje atomowe i specjalne typy danych
- synchronizacja wątków
- Komunikacja pomiędzy aplikacjami
- sposoby wymiany komunikatów pomiędzy aplikacjami
- połączenia TCP/IP
- Współpraca z bazami danych
- proste zapytania SQL
- obsługa zwracanych danych
- Środowisko graficzne
- rozkład komponentów i zarządca rozkładu
- kontenery
- model zdarzeń i wzorzec obserwatora
- tworzenie menu
- obsługa grafiki