Cena Netto:
3 751.00 PLN
Brutto: 4 613.73 PLN
Terminy:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Efektywne identyfikowanie i predykcja problemów i możliwych naruszeń tolerancji w projekcie.
  • Stosowanie miar ilościowych i jakościowych w zespołach tworzących oprogramowanie.
  • Systemowe podejście do organizacji pracy zespołu wytwórczego

Cel

  • Określenie siły i możliwych słabości stosowania miar w zespołach programistów.
  • Dostarczenie narzędzi i wzorców dokumentów możliwych do stosowania w różnorodnych kontekstach.
  • Pogłębienie kontroli nad procesem realizacji prac zleconych w ramach zespołu.

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników zespołów programistów którzy odpowiedzialni są za organizowanie i przydział prac dla swojego zespołu. W trakcie szkolenia zapoznają się oni z narzędziami które umożliwiają w sposób mierzalny i powtarzalny, dokonywanie pomiaru wydajności i jakości pracy. Szkolenie kładzie nacisk na kształcenie umiejętności analitycznego myślenia oraz bieżącego monitorowania postępu prac. Narzędzia z którymi zapoznają się słuchacze, umożliwiają diagnozowanie z wyprzedzeniem możliwych trudności tak technicznych jak i wynikających z problemów komunikacyjnych w zespole. Szkolenie obejmuje całe spektrum ról miar stosowanych przez kierownika zespołu nie tylko w odniesieniu do produktu projektu.

Uwagi:

Czas trwania szkolenia - 2 dni. 
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

Wymagania:

  • Doświadczenie na stanowisku kierownika zespołu programistów.
  • Znajomość technologii informatycznych od strony wytwórcy oprogramowania.
  • Umiejętność posługiwania się narzędziami pracy biurowej
  • Podstawowa znajomość metodologii prowadzenia projektów informatycznych będzie bardzo pomocna.

Konspekt

  1. Zarządzanie w projektach informatycznych – rys ogólny
    • Przebieg projektu i rola kierownika zespołu.
    • Rodzaje projektu informatycznego.
    • Typy oprogramowania wytwarzane w projekcie.
    • Cykl tworzenia systemu – konsekwencje i szanse różnorodnych modeli tworzenia produktów.
  2. Czynnik ludzki
    • Rola miar w trakcie negocjacji z dostawcami wewnętrznymi i zewnętrznymi
    • Praktyczny pomiar kompetencji kandydatów do zespołu.
    • Miary nieefektywne lub problematyczne.
    • Zespół jako system. Miary efektywnej komunikacji.
  3. Miary oprogramowania
    • Jakie wielkości mierzyć?
    • Podstawy pomiarów oprogramowania.
    • Miary rozmiaru.
    • Pomiar złożoności.
    • Estymowanie nakładów
  4. Metryki jakości oprogramowania
    • Metoda GQM (ang. Goal-Question-Metric) z punktu widzenia kierownika zespołu
    • Normy, zalecenia i źródła odniesień.
    • Testowanie i metryki związane z procesem testów.
    • Mity i fakty w pomiarach jakości oprogramowania
  5. Monitorowanie postępów i kontrola
    • Zbieranie i analizowanie metryk
    • Miary kodu i aspektów funkcjonalnych wybranych technologii
    • Jakie wartości poddają się monitorowaniu?
  6. Ocena wydajności pracy
    • Metryki tradycyjne i związane z metodologiami zwinnymi (ang. Agile)
    • Przydatne miary w szacowaniu pracochłonności i postępów prac
  7. Zagadnienia zaawansowane
    • Metody formalne i nieformalne
    • „Efekt placebo”
    • Inne