Opis
Umiejętności zdobywane podczas kursu:
- Efektywne identyfikowanie i predykcja problemów i możliwych naruszeń tolerancji w projekcie.
- Stosowanie miar ilościowych i jakościowych w zespołach tworzących oprogramowanie.
- Systemowe podejście do organizacji pracy zespołu wytwórczego
Cel
- Określenie siły i możliwych słabości stosowania miar w zespołach programistów.
- Dostarczenie narzędzi i wzorców dokumentów możliwych do stosowania w różnorodnych kontekstach.
- Pogłębienie kontroli nad procesem realizacji prac zleconych w ramach zespołu.
Grupa docelowa:
Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników zespołów programistów którzy odpowiedzialni są za organizowanie i przydział prac dla swojego zespołu. W trakcie szkolenia zapoznają się oni z narzędziami które umożliwiają w sposób mierzalny i powtarzalny, dokonywanie pomiaru wydajności i jakości pracy. Szkolenie kładzie nacisk na kształcenie umiejętności analitycznego myślenia oraz bieżącego monitorowania postępu prac. Narzędzia z którymi zapoznają się słuchacze, umożliwiają diagnozowanie z wyprzedzeniem możliwych trudności tak technicznych jak i wynikających z problemów komunikacyjnych w zespole. Szkolenie obejmuje całe spektrum ról miar stosowanych przez kierownika zespołu nie tylko w odniesieniu do produktu projektu.
Czas trwania szkolenia - 2 dni.
Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl
Wymagania:
- Doświadczenie na stanowisku kierownika zespołu programistów.
- Znajomość technologii informatycznych od strony wytwórcy oprogramowania.
- Umiejętność posługiwania się narzędziami pracy biurowej
- Podstawowa znajomość metodologii prowadzenia projektów informatycznych będzie bardzo pomocna.
Konspekt
- Zarządzanie w projektach informatycznych – rys ogólny
- Przebieg projektu i rola kierownika zespołu.
- Rodzaje projektu informatycznego.
- Typy oprogramowania wytwarzane w projekcie.
- Cykl tworzenia systemu – konsekwencje i szanse różnorodnych modeli tworzenia produktów.
- Czynnik ludzki
- Rola miar w trakcie negocjacji z dostawcami wewnętrznymi i zewnętrznymi
- Praktyczny pomiar kompetencji kandydatów do zespołu.
- Miary nieefektywne lub problematyczne.
- Zespół jako system. Miary efektywnej komunikacji.
- Miary oprogramowania
- Jakie wielkości mierzyć?
- Podstawy pomiarów oprogramowania.
- Miary rozmiaru.
- Pomiar złożoności.
- Estymowanie nakładów
- Metryki jakości oprogramowania
- Metoda GQM (ang. Goal-Question-Metric) z punktu widzenia kierownika zespołu
- Normy, zalecenia i źródła odniesień.
- Testowanie i metryki związane z procesem testów.
- Mity i fakty w pomiarach jakości oprogramowania
- Monitorowanie postępów i kontrola
- Zbieranie i analizowanie metryk
- Miary kodu i aspektów funkcjonalnych wybranych technologii
- Jakie wartości poddają się monitorowaniu?
- Ocena wydajności pracy
- Metryki tradycyjne i związane z metodologiami zwinnymi (ang. Agile)
- Przydatne miary w szacowaniu pracochłonności i postępów prac
- Zagadnienia zaawansowane
- Metody formalne i nieformalne
- „Efekt placebo”
- Inne