Cena Netto:
1 800.00 PLN
Brutto: 2 214.00 PLN
Terminy:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Akredytowane szkolenie z certyfikacją z zakresu zarządzania usługami IT.
Kurs obejmuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu zarządzania usługami IT.

Omówiony zostanie cel i struktura standardów FitSM, a także ramy procesowe leżące u podstaw FitSM. Ponadto, kurs wyjaśnia, w jaki sposób czerpać korzyści z tego rozsądnie małego, otwartego standardu zarządzania usługami IT.

Certyfikowany specjalista FitSM będzie w stanie wykazać się znajomością:

  • podstawowych pojęć i terminów z zakresu zarządzania usługami IT
  • celu i struktury standardów FitSM - oraz związku z innymi standardami
  • ram procesowych leżących u podstaw FitSM
  • wymagań zdefiniowanych w FitSM - umożliwiających szybsze i bardziej efektywne przyjęcie wdrożenia.

Cel

Certyfikowany specjalista FitSM będzie potrafił:

  • pomagać organizacjom wykonać pierwszy krok w kierunku wdrożenia pełnego zestawu procesów Zarządzania Usługami IT
  • usprawnić świadczenie usług IT przez organizację – przy użyciu zwięzłego, lekkiego i osiągalnego standardu ITSM
  • pomagać organizacjom zastosować skuteczne procesy ITSM w środowiskach, w których usługi są realizowane i zarządzane we współpracy z innymi organizacjami
  • skutecznie zarządzać procesami ITSM
  • wdrożyć podstawy skutecznych procesów ITSM – w przypadkach, gdy nie jest konieczne wdrażanie szczegółowych procesów dostarczanych przez inne ramy, takie jak ISO/IEC 20000
  • zaadoptować efektywne procesy IT poprzez zastosowanie modelu list kontrolnych i narzędzi oceny dojrzałości.

Po wdrożeniu FitSM organizacje mogą:

  • zrobić krok w kierunku wdrożenia pełnego zestawu procesów zarządzania usługami IT
  • usprawnić świadczenie usług IT przez organizację - przy użyciu zwięzłego, lekkiego i osiągalnego standardu ITSM
  • stosować skuteczne procesy ITSM w środowiskach, w których usługi są realizowane i zarządzane we współpracy z innymi organizacjami
  • skutecznie zarządzać procesami ITSM
  • wdrożenie podstaw skutecznych procesów ITSM - w przypadkach, gdy nie jest konieczne wdrażanie szczegółowych procesów dostarczanych przez inne ramy, takie jak ISO/IEC 20000
  • przyjąć efektywne procesy IT poprzez listy kontrolne i ocenę dojrzałości.

Grupa docelowa:

  • osoby zajmujące się świadczeniem usług IT
  • osoby zamierzające pogłębić lub zaktualizować swoją wiedzę z zakresu zarządzania usługami IT i dostarczania wartości biznesowej
  • osoby, które chcą uzyskać certyfikat Foundation Certificate in IT Service Management wg FitSM.

Uwagi:

Szkolenie trwa 1 dzień.

Oferta obejmuje: 

  • Szkolenie stacjonarne*
  • Egzamin

(*)Uwaga - Cena katalogowa szkolenia wirtualnego/zdalnego - jest niższa od ceny szkolenia stacjonarnego o 500,00 PLN netto.

Uczestnikom szkolenia zapewniamy:

  • zajęcia prowadzone przez doświadczonego trenera
  • autorskie materiały szkoleniowe
  • przyjazną atmosferę nauki
  • wymianę doświadczeń
  • dyplom uczestnictwa

Egzamin FitSM Foundation

  • Pod koniec szkolenia
  • Bez książek, czyli żadne pomoce nie są dozwolone
  • Czas trwania: 30 minut
  • 20 pytań wielokrotnego wyboru:
    • Cztery możliwe odpowiedzi na każde pytanie: A, B, C lub D
    • Jedna poprawna odpowiedź na pytanie
  • Do zdania egzaminu wymagane jest co najmniej 65% poprawnych odpowiedzi (13 z 20).

Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl 

Wymagania:

Konspekt

Zakres/agenda szkolenia

  • Zarządzanie usługami IT (IT Service Management – ITSM): wprowadzenie, warunki i koncepcje
    • Usługa i wartość
    • Proces
    • Role
    • System zarządzania usługami (Service management system – SMS)
  • Rodzina standardów FitSM
    • Części i układ logiczny
    • Przegląd i słownictwo
    • Wymagania
    • Dokumenty
  • Zarządzanie usługami IT (ITSM) – aspekty ogólne
  • Zarządzanie usługami IT (ITSM) – procesy
    • Zarządzanie portfelem usług (Service Portfolio Management – SPM)
    • Zarządzanie poziomem świadczenia usług (Service Level Management – SLM)
    • Zarządzanie raportowaniem usług (Service Reporting Management – SRM)
    • Zarządzanie dostępnością i ciągłością (świadczenia) usług (Service Availability & Continuity Management – SACM)
    • Zarządzanie potencjałem wykonawczym (tzn. pojemnością i wydajnością) (Management – CAPM)
    • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji (Information Security Management – ISM)
    • Zarządzanie relacjami z klientami (Customer Relationship Management – CRM)
    • Zarządzanie relacjami z dostawcami (Supplier Relationship Management – SUPPM)
    • Zarządzanie incydentami i wnioskami o usługę (Incident and Service Request Management – IRSM)
    • Zarządzanie problemami (Problem Management – PM)
    • Zarządzanie konfiguracją (Configuration Management – CONFM)
    • Zarządzanie zmianą (Change Management – CHM)
    • Zarządzanie wydaniami i wdrożeniami (Release & Deployment Management – RDM)
    • Zarządzanie ciągłym doskonaleniem usług (Continual Service Improvement Management – CSI)
  • Korzyści, ryzyka i wyzwania związane z wdrożeniem zarządzania usługami IT
  • Powiązane standardy i ramy (frameworki)