Cena Netto:
2 541.00 PLN
Brutto: 3 125.43 PLN
Terminy:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Umiejętność określenia zasad implementacji architektury SOA (Service-Oriented Architecture)  

  • Identyfikacja zalet i wad podejścia SOA do budowy architektury

Cel

  • Zapoznanie się z architekturą SOA (Service-Oriented Architecture)

  • Określenie zakresu technologii używanych w ramach implementacji architektury SOA

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla architektów rozwiązań informatycznych, którzy chcą stosować w swoich projektach architekturę SOA oraz konsolidować istniejące systemy z użyciem technologii powiązanych. Zajęcia są wstępem do zagadnień związanych z architekturą SOA, i nie wymagają doświadczenia programistycznego.

Uwagi:

Szkolenie trwa 1 dzień.

Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

Wymagania:

  • Podstawowa znajomość architektury rozwiązań informatycznych

  • Podstawowa znajomość notacji UML

  • Znajomość procesu wytwórczego oprogramowania.

Konspekt

  1. Podstawy architektury SOA (Service-Oriented Architecture)
    1. Charakterystyka architektury
    2. Standardy architektury
    3. Wykładnie i wzorce
    4. Najlepsze praktyki
  2. Wprowadzenie do SOA
    1. Serwisy i ich modele
    2. Serwisy Web
    3. Analiza zorientowana na serwisy
  3. Szyna ESB (Enterprise Service Bus)
    1. Sprzężenie i inne miary dotyczące kodu
    2. Rola i architektura ESB
    3. Odporność na awarie
  4. Identyfikacja usług
    1. Pojęcie usługi biznesowej w SOA
    2. Metody identyfikowania usług biznesowych
    3. Aspekty implementacji usług biznesowych w SOA
  5. Bezpieczeństwo
    1. Modele i wzorce zapewnienia bezpieczeństwa
    2. Usługi wspierające aspekty bezpieczeństwa
    3. Dobre praktyki implementacji
  6. Web Services
    1. Standardy Web Services
    2. Aspekty implementacyjne
    3. Technologie wspierające
  7. Zarządzanie usługami
    1. Pojęcie i rola brokera
    2. Repozytorium usług i rejestry