Cena Netto:
3 200.00 PLN
Brutto: 3 936.00 PLN
Nadchodzące szkolenia:
Generuj PDF

Zapisz się

Opis

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Tworzenie oprogramowania w procesie zgodnym z wykładnią XP oraz metodykami zwinnymi.
  • Świadome stosowanie narzędzi metodologii zwinnych.
  • Zarządzanie komunikacją pomiędzy zespołem tworzącym rozwiązanie oraz klientem końcowym.

Cel

  • Wykształcenie umiejętności szybkiego implementowania wymagań.
  • Zwiększenie produktywności zespołu tworzącego oprogramowanie.
  • Zwiększenie jakości tworzonych produktów.

Grupa docelowa:

Szkolenie przyniesie korzyść analitykom, programistom a także testerom i kierownikom zespołów, którzy w swojej pracy stosować będą metodyki zwinne. Przydatne będzie także dla tych, którzy poszukują nowych narzędzi do zwiększenia efektywności zespołu i lepszego wykorzystania zasobów. Dzięki poznanym narzędziom i dobrym praktykom, zwiększą oni opłacalność procesu tworzenia rozwiązania informatycznego oraz w krótszym czasie wykonają większą część prac przy mniejszym zużyciu zasobów.

Uwagi:

Szkolenie trwa 3 dni.

Oferujemy szkolenia w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt na osec@osec.pl

Wymagania:

  • Praktyczna znajomość procesu wytwórczego oprogramowania.
  • Doświadczenie z jakąkolwiek metodyką prowadzenia projektu.

Konspekt

  1. Wstęp do metodyk zwinnych
    • Najlepsze praktyki manifestu Agile
    • Porównanie metodyk „tradycyjnych” i zwinnych
    • Najlepsze praktyki Agile i procesowe
  2. Inicjowanie projektów w metodykach zwinnych
    • Struktura zespołu w metodykach zwinnych
    • Rola programisty
    • Rola zarządzającego
    • Rola klienta
    • Budowa zespołu
  3. Historyjki użytkownika
    • Wywoływanie wymagań do systemu
    • Wydajne notowanie i tworzenie historyjek użytkownika
    • Poprawność historyjek i ich przydatność na etapie analizy
  4. Estymowanie i miary projektu.
    • Estymowane jednostki
    • Estymacja pracy
    • Estymacja budżetu
    • Pomiar dynamiki działań
  5. Planowanie wydań, iteracji i sprintów
    • Gra planowania
    • Zestawienie budżetu
    • Priorytet historyjek
    • Logi produktu i sprintów
    • Zarządzanie odchyleniem
  6. Porównanie metodyk zwinnych
    • Przegląd metodyk
    • Role w metodykach i zakres odpowiedzialności
  7. TDD i automatyczne testowanie
    • Pętle TDD
    • Trudności we wprowadzeniu metod TDD
    • Automatyzacja testów
    • Tworzenie kodu z użyciem testów
  8. Testy jednostkowe i integracja
    • Definiowanie poprawnych testów
    • Izolacja przypadków testowych
    • Klasy testów
    • Obiekty MOCK i FAKE
  9. Refaktoring i jakość wewnętrzna
    • Cele refaktoryzacji
    • Zapachy kodu
    • Podstawowe wzorce refaktoryzacji
    • Integrowanie mechanizmów refaktoryzacji w codziennej pracy
  10. Dobre praktyki SOLID
    • Podstawowe wykładnie SOLID
    • Praktyczna wartość modelu SOLID
  11. Architektura oprogramowania
    • Błędy delegowania odpowiedzialności klas
    • Zachowania polimorficzne
    • Wybór pomiędzy kompozycją i dziedziczeniem
  12. Wzorce architektoniczne i projektowe
    • Klasyfikacja i rodzaje wzorców
    • Elastyczność i specjalizacja wzorców
  13. Zamykanie iteracji
    • Dostarczanie oprogramowania
    • Estymowanie iteracji
    • Estymowanie budżetu na podstawie dynamiki wdrożenia
  14. Prowadzenie i zamykanie sprintów
    • Procesy twórcze w ramach sprintów
    • Plan działań i maksymalizowanie produktywności
    • Dobre praktyki i narzędzia wspierające procesy zwinne